A székelyudvarhelyi Benedek Elek Pedagógiai Líceum
3. step by step osztálya már több
projektet valósított meg, amely mind jól szolgálta az alternativ módszer
kiteljesedését az osztályban és kiváló lehetőséget kínált arra is, hogy a
diákok pedagógusaikkal együtt olyan tanórán kívüli tevékenységeken is részt
vegyenek, amelyek ezen projektek során tanultakat összegzik, elmélyítik a
kisiskolásokban.
Az idei tanévben a Csillagösvényen-eleink
nyomdokain témájú féléves projektet vittük véghez sikeresen, melynek záró
mozzanataként a kalibáskői erdei iskolában foglaltuk össze tudásunkat,
tapasztalatainkat.
A projekt az iskolában indult, ahol minden héten egy napot őseink
történelmének, szokásainak, hagyományainak, mesterségeinek megismerésének
szenteltünk: mondákat, történeteket dolgoztunk fel. A munka során a tanulóknak
egyéni portfólió is készült a témában.
A projekt fő célja az volt, hogy elősegítse
diákjaink magyarságtudatának kialakulását, megismerjék, megtapasztalják
elődeink mindennapi életét, jeles ünnepeit, létfenntartásuk körülményeit,
hagyományaikat, fennmaradt, művelt régi mesterségeit.
Kalibáskőn, az erdei iskolában mesteremberek, szakemberek irányításával a
tanultakat kézzelfoghatóvá tettük, elmélyítettük: kipróbáltuk a régi idők
fennmaradt, de lassan feledésbe merülő mesterségeit is. Volt jurtaállítás,
íjászat, gazdálkodás, rovásírás, kincskeresés, mondafeldolgozás. Ezáltal
maradandóbbá tettük az elméleti ismereteket. „Hacsak lehet, játszik a gyermek.
Mert végül a játék komolyodik munkává. Boldog ember, ki a munkájában megtalálja
a valamikori játék hangulatát.” (Sütő András) Úgy gondoljuk, ezt teszi lehetővé
az erdei iskola, az intézmény falain túllépve.
Nem utolsósorban a szabadidős tevékenységek, játékok még jobban
összekovácsolták osztályközösségünket.
Ezúton fejezzük ki köszönetünket támogatóinknak, akik nélkül ez a
csodálatos közös élmény, tartalmas tevékenység nem jöhetett volna létre.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.